Heinrich Pecina, Orbán’s accomplice in the repression of Hungary’s free press

Until recently little was known about Heinrich Pecina, an investment banker and majority owner of Vienna Capital Partners (VCP). His name appeared often enough in the Hungarian media, but he remained a somewhat mysterious character. Now, after the Népszabadság scandal, plenty of information has emerged about the man, none of which is reassuring. His private equity firm specializes in former Soviet bloc countries--Poland, Hungary, Croatia, Russia–as well as China.

Pecina worked for the famed Creditanstalt before establishing VCP in 1998. Ten years later the firm was making more than two billion euros a year by buying, restructuring, and selling large companies in Eastern Europe. One of Pecina’s business ventures in Hungary was the takeover of BorsodChem (2001), which was not without controversy. VCP was suspected of secretly acting on behalf of Gazprom. At least this is what a Soviet dissident think tank, The Jamestown Foundation, claimed.

Prime Minister Péter Medgyessy ordered an investigation, which found no wrongdoing. But it is true that Pecina acquired BorsodChem from Mihail Rahimkulov, a Russian-born Hungarian businessman of Tatar origin, who at one point was a Gazprom executive and still is one of the large shareholders of that Russian company. By 2010 VCP and another private equity company, after some fancy financial footwork, sold 38% of BorsodChem (and an option to buy the remaining shares within two years) to the Chinese Wanhua Group, a chemical company that is the world’s largest producer of isocyanate. For Pecina, Népszabadság is small potatoes.

The alleged illegality of some of Pacina’s complicated business ventures eventually caught up with him. While the drama of Népszabadság was playing out in Budapest, Heinrich Pecina was sitting in a Klagenfurt courtroom as a defendant in connection with a share sale of Hypo-Alpe-Adria Bank to Bayern LB. He and the president of the Hypo-Alpe-Adria Bank are jointly accused of embezzlement and illegal business practices. Pecina already admitted in July to writing three phony receipts for 4.3 million euros. VPC also produced “expert studies” of questionable worth in return for millions from the president of the Hypo-Alpe-Adria Bank.

pecina

In 2014 Pecina moved into the Hungarian media market, buying the Swiss Ringier’s Mediaworks, which owned Népszabadság, Világgazdaság, and Nemzeti Sport, as well as regional newspapers and a printing business. About two weeks ago VCP also purchased 12 regional papers with 1,150 employees. An earlier attempt to merge these two holdings was vetoed by the Hungarian Competition Authority, but once Pecina was behind the deal the Hungarian government gave its blessing to the purchase. The Austrian Kurier is convinced that “the Orbán government gave the green light in exchange for silencing the annoying, anti-government Népszabadság” and that Heinrich Pecina had no compunctions about being part of this dirty deal.

As the days go by we are learning more details of Pecina’s involvement with Mediaworks and specifically with Népszabadság. Until recently a foundation of the socialist party owned 27.6% of Népszabadság. The former president of the foundation, László Kránitz, admitted that, although they tried to find out whose “stróman” Pecina was, they were unsuccessful. He also claimed that the losses accrued by Népszabadság were partially due to the purchase of a state-of-the-art printing press during the Ringier period. Another questionable business decision was to move the offices of Népszabadság to a high-end commercial site, the Mediaworks Tower, where the rent was extremely high. In fact, rent for a single month would have covered a full year of maintenance and utilities for Népszabadság‘s own building. Moreover, the contract was for ten years. In the event the contract was broken, as it was, the fine was three-years’ rent. The state-owned MKB Bank provided the guarantee to the tune of two million euros.

Some of Pecina’s employees at Mediaworks were not ready to lend their names to this deal between a financier of dubious reputation and the thoroughly corrupt Viktor Orbán. The Mediaworks employee who was in charge of the affairs of Népszabadság refused to execute the orders from above and quit even before the paper was shuttered. So Mediaworks assigned a new man to the job, who was supposed to negotiate with the editor-in-chief. But he “became ill” and didn’t show. The next day he discovered that his illness was grave enough to warrant quitting his job altogether. Now we have a new man, Tamás Door, who was the marketing director of the firm. I wonder how long he will last.

Today being Thursday, journalists could listen to a performance by János Lázár, accompanied by Zoltán Kovács, who has lately become a television personality with his interviews on BBC and CNN. Naturally Népszabadság was a hot topic. Lázár expressed his puzzlement that there are people who want the Orbán government to save the paper with taxpayer forints. As far as I know, no such demand was ever expressed by anyone anywhere. But he admitted that there were some very good Népszabadság journalists whose articles he enjoyed reading. He will miss them. He also had the decency to express his disapproval of how the paper was shut down. As for the accusations that the government had anything to do with the demise of the paper, Lázár’s sarcastic answer was: “Between 2010 and 2014 Fidesz managed to get a two-thirds majority despite the Népszabadság‘s  ‘beneficial’ activities.” Thus, Fidesz had no political reasons to close the doors of the paper.

Even conservative media outlets have offered help to the journalists who are in limbo. Magyar Nemzet, HírTV, and Lánchíd Rádió offered them the opportunity to publish articles and op-ed pieces and to participate in TV programs, which was a nice gesture. The cultural and press attachés of the U.S. Embassy in Budapest visited the journalists, who are now in a small temporary editorial office. On the Embassy’s Facebook page the First Amendment appears in both languages:

Congress shall make no law respecting an establishment of religion, or prohibiting the free exercise thereof; or abridging the freedom of speech, or of the press; or the right of the people peaceably to assemble, and to petition the Government for a redress of grievances.

Among the comments I read: “Isn’t it interesting that the amendments to the American Constitution were always for the widening of freedom while all the amendments to the Hungarian Fundamental Law point in exactly the opposite direction?

October 13, 2016
Sort by:   newest | oldest | most voted
Guest
London Calling! This appears to be such a dirty business – and I fear Népszabadság will just disappear into the ether. Papers come and papers go in a normal democracy and hardly cause any ripples in a pluralistic industry – except that the demand for print in an internet world is falling fast. Hungary is in a different phase because of lack of internet usage (and coverage!) such that internet demand is lacking making print closure a big blow. It would appear that nol.hu is a gonner too making a double whammy. Over here the Guardian has morphed more into a website than a print newspaper And on luxurious idle days I treat myself to a newspaper version and coffee. I have been a reader for decades and can’t imagine how it must be for Népszabadság readers now. The Guardian has gone global and I believe is better than the BBC’s news website – Népszabadság has lost the opportunity to be a telegraph for the diaspora. Népszabadság has also lost the opportunity to morph into an internet offering now in preparation for Hungary coming out of the cold. A lost link to the outside world and another weight on the… Read more »
Izsak
Guest
Just a small fine-tuning: Népszabadság had been moved to the Ringier-building (not the Mediaworks Tower; maybe it was later taken over by MW) by Ringier. There was another huge investment drawing to a very large extent on the resources of the paper: when in the mid 00-ies Ringier decided to set up an autonomous logistic company for the distribution of papers (not only Népszabadság). This venture turned out to be a flop at the outset, but it had consumed billions of forints. When Ringier took over from Gruner+Jahr (an affiliate of the Bertelsmann Group), Nepszabadsag had been swimming in money, it had a backup of at least 5 billion HUF in state bonds etc. All this was consumed by the Swiss company, whose main strategy seemed to me to be to ruin the competition of its tabloid Blikk from within (and not on the “free” market). So when we talk of responsibility, I’m sure that in the first place we should point out that of Ringier. Of course they were happy to find an international impostor in the person of Herr Pecina when they decided to get rid of Népszabadság and everything that stood in the way of the grandiose… Read more »
Ron
Guest
Sorry I disagree totally with you. Read the following report from Freedom House and its conclusions. The blame is fully with Government, the MediaCouncil, and this “investor”. https://freedomhouse.org/report/freedom-press/2012/hungary It is about this part: Anxiety about the NMHH and Media Council was also compounded by the expansive powers the two bodies enjoy. When the Media Law came into effect in 2011, the Media Council became officially responsible for interpreting and enforcing numerous vaguely worded provisions affecting all print, broadcast, and online media, including providers and publishers. In April, the Media Council ruled against the planned merger of the local holdings of Axel Springer AG and Ringier AG, owner of Népszabadság. Though the council claimed that the merger would significantly threaten media diversity, the decision was viewed as an attempt to keep the financially vulnerable paper on the market for a more government-friendly buyer. The council can also fine the media for “inciting hatred” against individuals, nations, communities, minorities, or even majorities. The council is called to levy fines or suspend outlets for “unbalanced” or “immoral” reporting. If found to be in violation of the law, radio and television stations may receive fines proportional to the “level of influence” of the outlet… Read more »
Ron
Guest

Probably you already know. I think something else might going on. This Heinrich Pecina is part owner of the FHB Bank, and is a friend or at least business partner of Zoltan Speder. See the stories at HS in September.

The question I am asking myself is the closing of newspaper is not some kind of evidence of loyalty towards the maffia boss Orban.

Further, do you know who also worked at Creditanstalt at the same time when Pecina was working there.

http://forbes.blog.hu/2016/02/10/bajnai_simor_es_a_tobbiek_ujra_egyutt_a_nagy_csapat

LwiiH
Guest

It’s fun watching Zoltán Kovács being sliced to bits on CNN.

PALIKA
Guest

Have you the link?

Guest

Easy to find:
http://edition.cnn.com/videos/world/2016/10/03/hungary-intv-amanpour-kounalakis-kovacs.cnn

And funny in a way – I watched it without sound, just the subtitles were crazy enough!

PALIKA
Guest

Thank you for this.
It makes rather depressing viewing. Kovacs is just his master’s voice. He is the messenger. The fact that he has an impossible task, which has been shown time and again, is not a direct reflection on him. It underlines, as the Ambassador pointed out that his boss is trying to influence EU policy making by resorting to measures and methods which in the past have contributed to disasterous outcomes for the peoples of Europe.
This is exactly the same criticism that can validly be made of those who set up the Brexit referendum, and of those who voted Leave. Instead of working together with our European friends to address the real problems that events have thrown up the English have decided to set out on a destructive route, just like Orban and for the same base motives. To strengthen their hold on power, at any price. In Orban’s case it maybe that it is more profitable for his friends to losen the ties with the EU. In the case of the Tories I have previously set out my thoughts so I will spare you any repetition.

webber
Guest

It IS a direct reflection on him!
He accepted the job. He’s very well paid for it.
He didn’t have to do it.
There are other jobs in Hungary, and the world, you know.
Kovács looks every bit as bad as the system he is helping to build.

Guest

London Calling!

Yes Chief Lying Toad Zoltan Kovács is particularly bad at lying! It’s so obvious – it’s like watching Trump trying to convince people that he respects women!

Taking the Viktor DiktatOrban shilling means he will continue the government’s misinformation campaign and continue to recite a well-rehearsed propaganda script. While looking completely gormless!

Just like UN Ambassador Katalin Bogyay – who has swallowed the Viktor DiktatOrban forints too. Vicariously, I think, besmirching the integrity of that august organisation. Someone completely ignorant of the true history of the Jews in BP.

I don’t know what the feminine equivalent of Chief Lying Toad Ambassador is – but I’m working on it.

Guest

Evie Blakienker are you there?

Guest

Interestingly a woman’s name too!

Guest

The Austrian press also reports on infamous Pecina’s activities – here’s an example:
https://kurier.at/politik/ausland/die-unruehmliche-rolle-von-investor-pecina-in-orbans-medienkrieg/224.745.895

His involvement in the Hypo Alpe Adria Bank scandal would normally have him disqualified for any kind of business activity – but he seems to be happy to be a tool for anybody who pays enough!

Horrible people!

Guest

Re: Pecina and links to Poland, Hungary, Croatia, Russia and China..

Pretty pernicious that investor ‘tool’. Whoever’s pocket he’s in is going for the brass ring when it comes to possibly directing and ordering ‘opinion’ diametrically opposed to the EU in those nations. And not only within nations but the entire regions they reside in.

A few unpalatable things come out of this when we see how it was done in Napoleon’s days where he shut down presses if they didn’t follow the French line against the British. He certainly knew the power of media and used it. When he took over states of the Confederation of the Rhine French newspapers told papers there how to model what their ‘news’ should be.

Napoleon was so good in his quashing of press freedom in France to the extent that the left was destroyed. But what happened was the surviving ‘right’ papers indeed got so strong that even Napoleon couldn’t control them when they mounted great opposition to his movement away from democracy to his preferred dictatorial policies.
Point to ponder in the tenuous hold of true media freedom in CE and around the globe.

Ferenc
Guest
THANKS EVA, good post, and please keep following this case. About the reactions from the government and offered help from conservative media, best to take that with a ful bag of salt. Other things I have understood following the Nepszabadsag case: -other connections MW with BorsodChem: Viktor Katona (CEO Oct.08-10), Erika Kálmán (in MW management from start in 2014) -MW received by far most of the money spend by the government for the referendum campain -MW sponsored/prepared a Hungary report, which seems basically governmental propaganda and includes an interview with Heinrich Pecina, here’s the link http://www.euromoney.com/Media/documents/shared/euromoney/reports/Hungary-special-report-2015.pdf -during talks between NSz editor-in-chief and MW management, the management got instructions through phone contact with VCP/Heinrich Pecina Questions about past, things to follow in future: -VCP and Heinrich Pecina activities (related to Hungary) from 2005 till 2014 -could there be more connections to BorsodChem, and if so what could it mean -what were VCP/Pecina involved in in Poland, any similar things like in Hungary? -statements/reactions from former publisher(s) of Nepszabadsag (Ringier – Axel Springer) -what would governments/governmental bodies in other countries do in such cases, i.e.may/can/should support the people from the ‘suspended’ newspaper in their case against the publisher? -full openess abouth talks… Read more »
tappanch
Guest

The last opposition daily, Nepszava will be or has been was sold to “Marquard Média”. Will this be the end of ANY non-government news outside the internet?

http://mno.hu/belfold/eladjak-a-nepszavat-1366313

Luigi
Guest

Isn’t this the very time when leftists should keep and acquire media? If the Hungarian left wing itself isn’t interested in having its own media than it’s dead in the water.

Laszlo Puch is known to be dealing with Fidesz (yes, still, now) so we are probably not far from reality when we assume that this was also part of some bargain with Fidesz.

It’s good to know that Lazlo Puch still calls the shots within MSZP.

The future of the Hungarian left-wing is Laszlo Puch and his proteges.

Istvan
Guest

Jürg Marquard the primary stock holder of the group was the co-producer and protagonist of the TV show Traumjob, a licensed version of Donald Trump’s “The Apprentice“. This was a top-rated show on Kanal 1 on Swiss television. Really someone that does business with the piece of shit Trump has an interest in promoting the left wing media in Hungary?

According to the linked article there are only 50 employees left at Nepszava and the article made it very clear there would be additional layoff at the paper. As I have indicated before here in the USA major newspapers like the Chicago Tribune and LA Times have been decimated. If you read them now, most articles are feeds from wire services and the use of what are called here “stringers” (https://en.m.wikipedia.org/wiki/Stringer_(journalism)). The basic point is like TV news it more and more becomes homogenous.

Guest

There is very little (now) original journalism in the print sector in Hungary – it’s called cut-and-paste journalism.

Cut-and-paste mainly from MTI.

Guest

That’s why in my opinion the Internet there is for the taking. Theoretically and in a practical sense anybody with a mind and an opinion can speak and connect to millions in a sec. Really perhaps ‘Nepszabadsag’ should go ‘virtual’. Who needs bricks and mortar anymore?

Guest

And speaking of ‘opinion’ in the body politic just saw this winner by Blake…

‘The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind’
I’d suggest we can see it in full splendor on the Magyar ‘Serengeti’. Who knows how many ‘see’ what is actually happening but apparently keep fertilizing their minds to bring on the reptiles?

Giuseppe Riccardi
Guest

I’d be interested in your opinion sbout the article “viktor orban : degaulle’s hungarian successor” in valdaiclub.com

Grisa Volkov
Guest

Zdravstvuite Tavaris Riccardi, this is bullshit, an Orbanist-Putinist myth, the Valdai Club being a pro-Putin organization. Hungarians know better.

De Gaulle presided over an extreme high and sustained economic growth and he himself and his family and his subordinates did not plunder taxpayers’ money.

Orban is your run of the mill, not too competent (in actual policies) autocrat. He is solely focused on stealing and keeping his power.

People are leaving Hungarian in droves, the health care and education are in ruins, the state apparatus is totally and utterly corrupt and incompetent, the entire political leadership is a kleptocratic mafia.

Orban’s PR people apparently want to associate Orban with a relatively respected French autocrat to gain some acceptance. Nobody should be fooled, there is nothing positive in Orban, he is just an autocrat who steals and whose family and friends steal untold amounts too.

Giuseppe Riccardi
Guest

Thanks Mr Grisa.
Not so easy to understand the hungarian situation.
But i think that the whole european scenario is very complicated.
As for emigration there is mass emigration of young middle class professional people from Italy.
Orban and Renzi are quite a strange possible subject for comparison.

Guest

A very pessimistic comment from the Guardian:
https://www.theguardian.com/commentisfree/2016/oct/13/hungary-future-europe-far-right-viktor-orban
There is a growing atmosphere of intolerance in the country, with those who dissent being denounced as traitors and accomplices of terrorism.

And an older article – actually a collection of comments from Hungarians on how they did (not …) vote on the referendum:
https://www.theguardian.com/world/2016/oct/04/the-question-was-stupid-hungarians-on-the-refugee-referendum
Seems that not all is lost – but …

PALIKA
Guest

The article echoes the Ambassador’s comments in the Amanpour interview, above.
The spread of nationalistic intolerance in the UK is just one byproduct of the referendum. The rising price of Marmite is another. A German recipe named after a French fish stew, but it now symbolises England. I wish we could remain that cosmopolitan.

Guest

Totally OT:
I never understood why Brits eat stuff like Marmite – now here might be a reason (at least for some men :)):
http://www.snopes.com/marmite-cures-premature-ejaculation/

PS:
Sorry, Eva, if that’s too much for you – just delete it!

Guest

London Calling!

No Wolfi, it’s long long long been regarded as an aphrodisiac – right up there with Oysters and Guinness! It may help PE sufferers though and I understand why you may have focused on this aspect!

Of course being a bunch of Marmite eaters it will fortify us for Brexit negotiations – and it is believed that Juncker has got the wrong end of the stick because he drinks Guinness and Marmite and more Guinness for breakfast – and more Guinness.

It was the Marmite flat-cap-wearing northern Labour voters taking their whippets for walkies that skewed the Brexit vote.

Teresa May has already ordered a tray of Marmite for the Brussels negotiators – and cases of Guinness for Jean-Claude – hopefully before he goes into rehab clinic.

Oh! I forgot – for the Brexit negotiations.

Did I mention Brexit?

Guest

And btw I eat Marmite most mornings on toast – I can’t understand why others don’t like it. Really I don’t.

But hey! Can’t you tell!

(You can all have the last word – but make it funny?)

PALIKA
Guest

If you have a Hungarian for a partner you do not need an aphrodisiac, Charlie. Get rid of the foul brown stuff.

Guest

1½ out of 10.

PALIKA
Guest

That is better than nothing but you are a bit mean

Guest

charlie: ” – and it is believed that Juncker has got the wrong end of the stick because he drinks Guinness . . . for breakfast . . . “.

Critics of general Grant complained to president Lincoln about Grant’s whisky consumption. Give me some barrels of the same whisky to send to my other generals, Lincoln answered.

Juncker should be judged on what he says and does in his job. There is enough to criticize.

Guest

Yes. Correct.

He slaps Orban about the face – obviously inebriated – and makes a joke about Orban being “our little dictator”.

A cameo which will come back to haunt him.

Guest

Re: ‘Critics of general Grant complained to president Lincoln about Grant’s whisky consumption. Give me some barrels of the same whisky to send to my other generals, Lincoln answered’

For me one of Lincoln’s fine quips. Grant was a winner. He fought. Lincoln gave McClellan leadership of the Army of the Potomac but derisively sald it was reallly only McClellan’s ‘bodyguard’ since its movement was like having the ‘slows’ when it came to engaging Southern armies. McClellan always seemed to check himself and his army when it came to engagements. But battles and wars aren’t won by simply sitting waiting for a completely decisive’ battle. Some in Parliament might take heed of CIvil War lessons…..;-)…

tappanch
Guest

Hungary will get 29.13 billion euros (8900 billion forints) from the European Union for the 7-year period 2014-2020.

The Orban government will declare all of the winners of this huge amount money by the end of 2016 (to be precise, all of the tenders will be announced), minister Lazar said yesterday.

http://www.portfolio.hu/unios_forrasok/gazdasagfejlesztes/ev_vegeig_meghirdetheti_az_osszes_eu-palyazatot_a_kormany.4.238703.html

tappanch
Guest

The plan is to pay out 6.7 billion euros (2048 billion HUF) of EU money to the beneficiaries chosen by the regime in 2016.

2006-2013 period EU money: 12.2 % (250 billion)
2014-2020 period EU money: 87.8%

tappanch
Guest

comment image?w=620&q=55&auto=format&usm=12&fit=max&s=811d3d41a82f26a1150400b99e9416ab

“Hungary’s chilling plight could foreshadow Europe’s future ”

October 13

https://www.theguardian.com/commentisfree/2016/oct/13/hungary-future-europe-far-right-viktor-orban

tappanch
Guest

“Hungary’s democracy is in mortal danger – and whether it survives will help determine the future of our embattled continent. This weekend the main opposition newspaper – think of it as a Hungarian Guardian – was closed down by its owners after six decades of existence. Its digital archive vanished from the internet; its workers were shut out of their offices and left unable to access emails.”

Hungary’s democracy was murdered 5 years ago, when the Constitution was abolished, which was followed by changing the electoral law more than a dozen times.

Guest

These latest developments are (almost …) too much to bear!

Tonight (in my favourite German pub) I met an economics prof (retired) who told us:

The East Germans behave as if they had been frozen for at least 40 years- that’s how retarded they are in politics/democracy!

And the same goes for the other Eastern Europeans – especially most (not all!) Hungarians …

pappp
Guest

Hungary isn’t a democracy. Let’s make that very clear. It’s only called democracy because calling it something else, that is facing reality would implicate the EU’s passivity and impotence. Better to pretend.

The shutting down of Népszsbadsag won’t change that.

Even under communism there were regular elections held and few people remember but at least in the DDR and Poland there were actually multiple parties in the Parliament. So this means nothing in practice.

What we can be sure of, however, is that Orban won’t make the same mistake twice: he will totally control the 2018 elections. He knows he lost and he simply cannot lose again. Fidesz’ machinery will learn from its abject failure with the migrant referendum and will be working overtime to ensure Orban’s victory. Next time failure will not be an option.

Istvan
Guest

Oh my goodness pappp didn’t you listen to Orban on radio MR1 just Friday morning? How can you say Hungary isn’t a democracy (snark intended). He informed his listeners that the level of democracy is high in Hungary. Here is my translation of what I heard: “The level of democracy is high in Hungary. They do not dare to ask the citizens about migration in any other country. We Hungarians are bold.”

regular
Guest

These days Friday afternoons/Saturdays are always the time of some interesting new development.

Nobody is online or watching TV and by Monday it’s stale news so it won’t get much coverage then (since state and Fidesz media covers 80% of the media we only talk about the small independent part anyway).

This Friday: Zoltán Spéder the oligarch who fell from grace exited his last but one investment which was a 7.5bn stock of shares in FHB Bank.

Spéder’s only remaining investment is now index.hu – the currently most popular internet site which has long been a target for acquisition by Fidesz.

tappanch
Guest

Developments in the Quaestor case.

A. 124.3 billion forints of public money was spent to partially compensate the investors.

http://www.portfolio.hu/befektetes/ongondoskodas/gyakorlatilag_lezarult_a_quaestor_kotvenyeseinek_kartalanitasa.4.238781.html

B.
The list of 333 investors, who took out more than 6 billion forints on the last day (some of them must have received insider tips. In addition, we know that Orban and Szijjarto were privy to insider information – they admitted so much)

http://n1tv.hu/titkos-quaestor-lista-akik-tudhattak-valamit

C.
Rogan’s former district (downtown Budapest) continues to sell real estate way below market prices.

http://444.hu/2016/10/13/volt-quaestor-vezer-juthat-kedvezmenyesen-belvarosi-ingatlanokhoz
http://444.hu/2016/10/13/helyesbites

D.
Tarsoly (Orban’s friend and the chairman of the fraud called Quaestor) pleaded not guilty yesterday.

http://444.hu/2016/10/13/tarsoly-az-overdosehoz-hasonlitotta-sajat-csalo-cegcsoportjat

tappanch
Guest

Szijjarto’s 3.8 billion forints on the list highlighted in red:

comment image

tappanch
Guest

comment image

tappanch
Guest

I saved the image of the file before it was damaged on the website.

Orban’s foreign minister’s (MNK Zrt) insider trading amounted to 3847.1 million forints on 2015-03-09. The account was opened on 2013-03-28.

umu
Guest

Also interesting is why Jobbik’s TV got the scoop?

Prosecution and the judicial services used to be full of Fideszniks. Kids entering the services from orderly, rural elite families very with the prosecution is even more working class, even more conservative/authoritarian. Now we suspect many became aligned with Jobbik instead.

Urban, liberal media have no inside access to prosecution or the judicial branch.

PALIKA
Guest

Mail on line will show how the deer population in southern H and Croatia/Serbia is under threat by the crazed guy’s razor wire fences. It stops them breeding. Even Charlie’s Marmite will not help them.

tappanch
Guest

Prices of new apartments in Budapest, euros/square meter

district 05 (downtown): 5400
district 12: 3800
district 02: 2700

district 23: 1100

comment image

http://www.portfolio.hu/ingatlan/lakas/az_egekben_az_uj_lakasok_ara_es_az_ingyenpenz_sem_segit.1.238779.html

tappanch
Guest

Compare the 5400 euro/m^2 for a new downtown apartment with the as low 840 euro/m^2 the local government asks for a used apartment from selected people.

tappanch
Guest

VCP (Pecina), FHB Bank (Speder), Nepszabadsag – ownership changes.

A.
Speder sold almost all of his shares in FHB Bank (> 23%) and resigned as chairman on October 14.
The largest shareholder is VCP, with 24.2%
Speder still owns index.hu & portfolio.hu

http://444.hu/2016/10/14/speder-eladta-az-fhb-tulajdonat-es-lemondott-a-bank-elerol
https://bet.hu/oldalak/ceg_adatlap/%24security/FHB

B.
Changes in the ownership of Nepszabadsag on October 6, two days before its forcible closure:

comment image

http://444.hu/2016/10/14/tulajdonost-valtott-a-nepszabadsag-tulajdonosanak-a-tulajdonosa

http://index.hu/gazdasag/2016/10/14/tulajdonost_valtott_a_nepszabadsag_tulajanak_tulaja/

Guest

Any information about “holland cég”?

Ferenc
Guest

What’s know about QDW? Do they own more than MediaWorks? If not, I think it would mean MediaWorks=QDW.
What could be the purpose of using foreign (Holland and Cyprus) companies in this construction?
What business-wise could be the meaning of all this?
Any people following this who have business experience? If so, some clarifications of all this would be very helpful in following this case!

Ferenc
Guest

Mr.Heinrich Pecina has given an interview with the Austrian Profil magazine http://www.profil.at/wirtschaft/interview-heinrich-pecina-schliessung-7642491
You can send more questions, if you have any, to their editorial staff (mail: redaktion-at-profil.at).
I just send them my reaction: GUTES INTERVIEW….. GUTE FRAGEN……. Bitte…….
If I understand correctly from Nepszabi (https://www.facebook.com/nepszabadsagszerkesztoseg/photos/a.219105821838731.1073741828.219098585172788/223443054738341/?type=3), has contacted Profil, given their reaction to Pecina’s interview and are awaiting Profil to answer.

wpDiscuz